فرهنگ فیلمنامه

پایان نامه
چکیده

از سوی دیگر بسیاری از واژگان فیلمنامه هنوز کاربرد خود را در زبان گفتاری و نوشتاری فیلمنامه در ایران پیدا نکرده اند. واژگانی مثل بحران، زمینه چینی/ نتیجه گیری، حلال مشکلات، فرشته ی نجات، پیش فرض، دوراهی و ... در مباحث مرتبط با فیلمنامه مورد استفاده قرار نمی گیرند که نشان از عدم شناخت عمومی از مفاهیمی است که این واژگان بر آنها دلالت دارند. برای اینکه فیلمنامه های بهتری بنویسیم باید شناخت بیشتری از «تکنیک های» فیلمنامه نویسی به دست آوریم. مثلا زمینه چینی و نتیجه گیری، به عنوان یکی از تکنیک های پیشرفته ی فیلمنامه نویسی، گرچه به شکلی ناخودآگاه به کار می رود، اما هنوز به صورت یک وسیله ی شناخته شده در جعبه ی ابزار فیلمنامه نویسان ایران در نیامده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نقش آموزش تعاملی پویا در یادگیری فیلمنامه نویسی انیمیشن

هدف این پژوهش، ارزیابی مجدد برنامه درسی انیمیشن یا تصویر متحرک در رشته لیسانس گرافیک و ارائه یک روش تلفیقی آموزش می باشد، زیرا ارایه ی این واحد درسی در موارد بسیاری، نتوانسته است منجر به شکل گیری خلاقانه کاراکترهای برتر، در فیلمنامه های ارایه شده ی دانشجویان شود. روشی که این مقاله پیشنهاد می کند، یک روش تلفیقی است که از روش های سنتی و حل مسأله، جهت رسیدن به روش آموزش" تعاملی پویا " بهره می گیرد...

متن کامل

بررسی اجمالی روند فیلمنامه نویسی در سینمای ایران

« هرگاه برای نوشتن آماده می شوم، ترسی در درونم بوجود می آید.» جان آزبرن سینما با قابلیت بسیار فراوان با بهره گیری از سایر هنرها و تکنولوژی نوین در فرآیند پیشرفت و تکامل خود، طیف وسیعی از دانشها ، حرفه ها و افراد غنی و هنری را به خدمت خود گرفت و ضمن معطوف کردن توجه قشرهای مختلف اجتماعی، توانست بسیاری از جنبه های زیبایی شناسی بصری، نحوه برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات ، شیوه تحلیل محتوی و ارتب...

متن کامل

بررسی ساختارگرایانه فیلمنامه رخساره

این بررسی تلاشی است جهت دستیابی به ساختار فیلمنامه نویسی در ادبیات فارسی . این پایان نامه به بررسی ساختار فیلمنامه (( رخساره )) می پردازد . برای رسیدن به این منظور ابتدا عناصر ساختاری فیلمنامه به طور کلی مورد بررسی قرار گرفت و سپس این ساختار با ساختار فیلمنامه مورد نظر مقایسه شد . از آنجا که فیلمنامه و داستان شباهتهای بسیاری به یکدیگر دارند و همچنین در فیلمنامه رخساره، از داستان چشمهایش نیز اقت...

15 صفحه اول

چالش‌های فرارو در شخصیت‌پردازی شخصیت‌های معصومین در فیلمنامه با الگوی ارسطویی

این مطالعه پیرامون این پرسش محوری انجام‎شده‎است که اگر قرار باشد فیلمنامه‌ای با محوریت «شخصیت‌های مقدس معصومین مانند پیامبر و امامان» نگارش شود، آن فیلمنامه باید از چه الگوی تکنیکی و فرمی تبعیت کند. الگوهای طراحی فیلمنامه‌های سینمای کلاسیک عموماً بر الگوی ارسطویی استوار است که با توجه به مبانی فلسفی و خاستگاه‎های فرهنگیِ چنین الگوهایی، نمی‌تواند قالب ایده‎آلی برای طرح شخصیت‌های قدسی مانند معصومین...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023